De rondreis begint echt!

24 februari 2023 - Hazyview, Zuid-Afrika

Gisteren hebben we de hele dag gevlogen: om 10:30 vertrokken en even na 10 uur 's avonds lokale tijd (het is in Zuid-Afrika 1 uur later dan in NL) geland. Na een overnachting in een hotel dat aan het vliegveld in Johannesburg vastzat, hebben we vanochtend de auto opgehaald (hele vriendelijke mensen bij het verhuurbedrijf en heerlijke, bijna gloednieuwe auto meegekregen). We hebben Johannesburg volledig links laten liggen en zijn naar Hazyview gereden. Gelukkig hadden andere Nederlanders die wij bij het verhuurbedrijf spraken ons al gewaarschuwd dat het een reis van wel zes uur is, hoewel je het volgens Google maps inclusief pauze in vier uur zou moeten kunnen doen. We begonnen ook heel vlot op 4- en 3-baans wegen, maar allengs werden die smaller. Je mocht bijna overal nog steeds 120 rijden, maar eerst stonden we een tijd in een file ergens in niemandsland vanwege een politiecontrole (maar wij mochten er zo langs), en daarna kwamen we op 1-baans wegen met vrachtwagens  (en andere idioten) die bijna of helemaal stil stonden. Om nog maar niet te spreken van de gigantische gaten in het wegdek die we steeds vaker tegenkwamen. Het omweggetje dat we eerst gepland hadden, hebben we dan ook maar laten vallen. Achteraf bleek dat een goede beslissing want we hoorden dat op die route een weg volledig afgesloten was (vernield door heftige regenval).

Aan het eind van de middag kwamen we aan bij een geweldig leuke B&B, met tropische tuin en huisjes met rieten daken. Hier blijven we twee nachten.

Shingalana Guest House

Zuid-Afrika is een land van veel vlees, dus vanavond hebben we heerlijk zitten smikkelen van een gigantische biefstuk met natuurlijk aan glas Zuid-Afrikaans wijn erbij. De stroom valt hier regelmatig uit (wel op vooraf aangekondigde tijden), maar vanavond bleef hij toch aan, waardoor we gelukkig een werkende airco hebben, want het is hier lekker warm en vochtig.

1. Marianne nonhebel:
    24 februari 2023
    Ha! Dit klinkt als een echte Daniëlle-Bettina- start van een vakantie. Het zal vooral niet gladjes verlopen maar vol, met letterlijk, veel hobbels en bobbels die weer gedicht worden met heerlijk glaasje wijn aan het eind van de dag. Proost meiden op dit geweldig begin 😁🍷
  2. Caro:
    24 februari 2023
    Het eerste avontuur is alweer in the pocket er zullen er nog vele volgen. Proost en heel veel plezier en genieten van deze gave reis 😘
  3. Truusje de Wildt:
    24 februari 2023
    Een proost op de rest van de reis!!🍷🍷
  4. Truusje de Wildt:
    24 februari 2023
    Proost op de rest van de reis 🥂
  5. Joke Roggeveen:
    25 februari 2023
    Het eerste avontuur hebben jullie gehad van deze prachtige reis en zorg goed voor elkaar dikke kus
  6. Liesbeth Vogels:
    25 februari 2023