Panorama route

25 februari 2023 - Hazyview, Zuid-Afrika

Vandaag (zaterdag) hebben we de Panorama route gereden, naar verluid één van de mooiste routes in Zuid-Afrika. We hadden al twee weken het weer in de gaten gehouden, want er leek veel regen voorspeld. De voorspellingen werden steeds beter, maar helaas, we hebben vandaag niet alleen heel veel regen gehad, maar ook mist. Wij zouden de route vanaf Graskop naar het noorden rijden en dan weer terug, dus op de heenweg toen het weer echt dramatisch was (zie filmpje), hebben we een paar hoogtepunten overgeslagen. We gingen eerst naar de Berlin Falls (toen regende het iets minder hard), leuke waterval (maar natuurlijk niets vergeleken met Iguazu- zie onze reis naar Argentinië) . Vervolgens naar Bourke's Luck potholes: prachtige door de rivier uitgesleten rotsformaties, met op diverse plekken ronde gaten (potholes). Het was droog en zelfs een beetje zonnig, dus lekker om daar rond te lopen (Daniëlle is waarschijnlijk daar zelfs beetje verbrand). Over potholes gesproken, ook in de weg kom je regelmatig potholes tegen, ofwel gaten in de weg en niet alleen kleintjes. Die kun je maar beter ontwijken, want als je in een diepe klapt, heb je waarschijnlijk een lekke band. Onderweg moesten we ergens stoppen voor twee koeien op de weg die op hun gemakje uit een pothole gingen drinken. (zie filmpje).

Daarna hebben we twee prachtige uitzichtspunten bezocht: Lowfield View en Three Rondavels. Ik ga ze niet beschrijven, zie de foto's. Toen het tijd was voor de terugweg was het weer wat opgeknapt, dus op de terugweg hebben we alsnog God's Window gedaan. Heel leuk pad de heuvel op met het laatste stuk door een mini tropisch oerwoud met leuke vlonderpaadjes. Echter hing er nog steeds mist in het dal, dus van God's uitzicht hebben we niet veel gezien.

1. Caro:
    25 februari 2023
    Jammer van het weer maar alsnog super mooie foto’s 😍
  2. Truusje de Wildt:
    Mooie natuur. Jammer van de regen ☔️☔️
  3. Marianne nonhebel:
    Geweldig die koeien😂😂. Eens een keer niet voor de big 5 maar voor de funny 5
  4. Joke Roggeveen:
    26 februari 2023
    Super mooie foto's jammer dat het zo regende meiden